.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختتامیه جشنواره قصه‌های قرآن در گیلان

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان از برگزاری مراسم اختتامیه سومین جشنواره داستان کوتاه از قصه‌های قرآن کریم در 20 بهمن امسال در این استان خبر داد.
به گزارش شمال نیوز محمد پرحلم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه دور نخست جشنواره مذکور در سال 86 با همکاری حوزه هنری گیلان و مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: پس از اعلام نفرات برگزیده کتابی شامل 10 داستان بر اساس قصه‌های قرآن کریم در آن به چاپ رسید.
وی، برگزاری دور دوم این جشنواره در سال 88 عنوان کرد و افزود: استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمد و جلد دوم کتاب به چاپ رسید.
این مسئول، اضافه کرد: در دور سوم از مهر امسال فراخوان برای هنرمندان و نویسندگان سراسر کشور ارسال شد که بیش از 300 نفر در این جشنواره شرکت کردند و حدود 500 داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان با اشاره به اینکه در کنار این کار مجموعه‌ای از مقالات داستان‌هایی بر اساس قصه‌های قرآن از افراد برجسته در سطح کشور که در این زمینه فعالیت می‌کردند را آماده کرده‌ایم، تصریح کرد: داستان‌های برگزیده دور سوم و مجموعه مقالات در روز اختتامیه رونمایی می‌شوند.
وی، با اشاره به اینکه تعداد برگزیده‌ها توسط داوران جشنواره مشخص می‌شوند، خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل بیش از 10 برگزیده داشتیم و در این دوره برای داستان نخست مبلغ 10 میلیون ریال، داستان دوم ۷ میلیون ریال و داستان سوم مبلغ ۵ میلیون ریال جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.
پرحلم گفت: به تعدادی از داستان‌هایی که شایسته تقدیر قرار گیرند به رسم یادبود جوایزی اهدا می‌شود.
وی با بیان اینکه تقریباً از تمام استان‌های کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند، ابراز داشت: امیدواریم نسل جوان ما با بهره‌گیری از مفاهیم و موضوعات قرآنی بتوانند در امر داستان‌نویسی موفق باشند.
معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان، داوری جشنواره را در دو مرحله ذکر کرد و متذکر شد: در مرحله نخست داورانی از استان که سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند، استفاده شده که کار انتخاب آثار و گزینش را انجام می‌دهند.
این مسئول افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره روز 20 بهمن امسال در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود.
پرحلم با بیان اینکه افرادی که علاقه دارند با هر گرایشی در زمینه هنر می‌توانند به حوزه هنری مراجعه کنند، یادآور شد: افراد این حوزه با مشاوره در واحدهای مختلف می‌توانند دوره‌های لازم را بگذرانند.
وی تصریح کرد: علاقه‌مندان با توجه به دایر بودن کانون‌ها و انجمن‌هایی که کار فرهنگ و هنر را دنبال می‌کنند می‌توانند به صورت حرفه‌‌ای وارد دنیای هنر شوند و تلاش و فعالیت خود را ادامه دهند.
به گفته این مسئول، در زمینه داستان‌نویسی یکشنبه‌ هر هفته نشست‌های داستان‌خوانی در حوزه هنری گیلان برپا می‌شود و افراد می‌توانند در این جلسات حضور پیدا کنند.
این مسئول اذعان داشت: در سال‌های گذشته علاوه بر داستان‌خوانی عمومی یک سری جلسات نقد، بررسی و پژوهش نیز برگزار می‌شد که در هر جلسه به بررسی یکی از نویسندگان ایرانی و نویسندگان بزرگ خارجی مربوط می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.